Usvojite ovih 10 navika da biste stekli letnje telo svojih snova!

1.Pripremite i odložite

Od kupovine zdrave hrane je još važnije jesti tu zdravu hranu. Kad dođete kući iz prodavnice ili sa pijace sa brdom voća i povrća, operite ga i iseckajte pa stavite u neku lepu staklenu posudu i odložite u frižider.Reč je o praktičnosti – ako je već spremno, za tren oka ćete ga uzeti. A ako nije? Onda je vreme za pomfrit sa sosom. Ovo možete da radite i drugim vrstama hrane, na primer, uvek imajte kuvan integlalni pirinač neko spremno i iseckano povrče ili zamrznuto koje je gotovo za 10 min.

 2.Jedite hranu u duginim bojama

Zeleno, narandžasto, crveno, ljubičasto, žuto…Uvek bar 3 boje na tanjiru plus  meso. Unos hrane u duginim bojama će vašem telu obezbediti čitav niz hranljivih materija koje štite od bolesti i prirodno će vas zasititi, što će vam pomoći da smanjite unos nezdrave hrane.

3.Uvek znajte gde vam je užina

Često ne znate kako ćete biti raspoloženi kasnije i da li ćete imati vremena na poslu da pojedete dobru užinu zato više užine je jedan od razloga povećanog unosa kalorija.„Kada izađete sa posla da nešto nađete, prave se loši izbori,“ Em ste gladni em žurite „Tada vruća pereca, kesica bombona ili krofna mogu da izgledaju veoma primamljivo.“ Vodite računa da vaš sto (ili frižider) bude pun užine za prvu pomoć, kao što su jogurt, kesice orašastog voća, sušeno voće, jabuke i sl

4. Jedite salatu pre jela.

Smiriće vam glad. A osim toga povrće ima jednu osobinu voluminoznost što znaći da u digestivnom sistemu nabubri tj poveća se volumen i samim tim poješće te manje hrane a što je najvažnije imaćete te kontrolu pri samom jelu jer kada pregladnite nemate kontrolu ni nad brzinom žvakanja tj gutanja ni nad količinom koju ćete pojesti.

5. Žvaćite svaki zalogaj.

Probajte da brojite do 35. Zapamtite varenje počinje u ustima tako da dobro sažvakana hrana olakšava dalju obradu u želucu i smanjuje se nadust stomaka izazvana brzim žvakanjem i gutanjem vazduha.

6. Kada jedete nemojte gledati televiziju ni telefon već se fokusirajte na hranu i uživajte u njoj i žvaćite

7.Kada vam je najslađe ustanite sa stola. Poznato pravilo Indijki. Ali je poenta da nema dosipavanja. Jedete svoju porciju i kada pojedete ustajete od stola. 20 MINUTA je potrebno da prođe da bi iz želuca mozak dobio informaciji da je pun. Zato se često prejedete, a to ne osetite odmah već posle pola sata.

8. Svakodnevne aktivnosti poput hodanja i penjanja stepenicama umesto liftom doprineće da svakodnevno više sagorevate kalorija u toku dana.

9. Pijte vode tako što ćete uvek pri sebi imati punu flašicu vode, a kod kuće držite je na stolu i stalno pijte tj svaki put kada vidite flašu sa vodom setićete se da treba da popijete malo vode  iako niste ni svesne nekada da ste žedni već mislite da ste gladni. Često se osećaj žeđi  osećaj meša sa glađu. Zato popijte prvo vodu da bi ste bile sigurne

10. Idite u prirodu i duboko dišite na nos a izdišite na usta dok gazite zelenu travu osetićete benefite zelene trave i disanja na vaše smirenje.