SMRŠAJTE 10 KG NA JEDNOSTAVAN NAČIN

‼️Stomak i masne naslage po rukama, nogama i nisu nešto sa čime morate da živite do kraja života.
Ali ukoliko želite da ih skinete prvo morate znati mehanizam nastanka masnih naslaga, a koje nisu izazvane zdravstvenim problemima.

✅Hrana koju unosimo je gorivo potrebno organizmu. Naravno ne moram ovde da dodam ali dodaću da nije svako gorivo istog kvaliteta kao i hrana koju unosite iako oslobađa istu energiju nema istu nutritivnu vrednost.
Energetska vrednost unete hrane se meri kalorijama.
Unete kalorije se troše za održavanje rada unutrašnjih organa i fizioloških procesa u organizmu poznatog kao bazalni metabolizam kao i za kretanje i sve druge fizičke aktivnosti.
Neutrošene kalorije, deponuju se u organizmu kao rezervno gorivo u vidu sala.

✅Salo nastaje kada se unosi više kalorija nego što se potroši.
Iz toga se jednostavno zaključuje da se topljenje sala može ostvariti samo ako se troši više kalorija nego što se unosi. Odnosno potrebno je napraviti kalorijski deficit u ishrani ali i povećati potrošnju kalorija a to postižemo vežbanjem.
Deluje jednostavno… i jeste. A da li je lako? E to već zavisi od nas i našeg poimanja hrane kao izvora zadovoljstva.

❓Kako promeniti odnos unetih i potrošenih kalorija?

Postoje tri načina:
– Smanjenjem unosa kalorija – popularne dijete,
– Vežbanjem
– Smanjenjem unosa kalorija tj hrane ali ne previse redukciono i povećanjem potrošnje kalorija što je moguće samo fizičkom aktivnošću. I to je najbolji način jer, se ne izgladnjujete i možete normalno da funkcionišete.

🔥Smanjenje unosa kalorIja ili ti uzaludne dijete

Dijeta ne podrazumeva baš totalnu promenu načina ishrane i prelazak sa hrane koju uobičajeno jedemo na nešto što nikada nismo jeli. Dovoljno je da i dalje jedete hranu koju najviše volite ali da smanjite količinu. Bitno šta jedete ali možda još bitnije šta ne jedete. Ne goji određena vrsta hrane već količina. Ne mršavi se od hrane koju jedemo nego od one koju nismo pojeli. Ovakav pristup dijeti je dobar za psihu jer nema osećaja žrtvovanja, patnje i velikih odricanja.

✅Psiha je veoma važna kod mršavljenja, jer nedostatak vidljivih rezultata dijete uz veliki osećaj žrtvovanja ishranom, dovodi do gubitka vere i odustajanja. Čitamo po sajtovima te laneno ulje, te brokoli, blitva, vazda neke egzotične biljke, pa meso od čudnih zivotinja … Dijete umeju da budu baš odvratne.
Jelovnik kao da je sastavljen da nam se zgadi život. I hrana koja je odvratna i/ili teška za nabaviti
✅ Svaka dijeta koja ima smanjenje unetih kalorija na dnevnoj bazi je dobra. Naravno kalorijski deficit se ne može držati celog života i umesto da dijetiramo i čekamo da nam se otope masne naslage treba još nešto uraditi.

✅Aktivan pristup podrazumeva potrošnju kalorija koje su deponovane kao rezervno gorivo u vidu sala. Svaka fizička aktivnost troši kalorije. Hodanje, brisanje prašine, rad u dvorištu, usisavanje tepiha, … Bitno je to da stalno težimo nekoj fizičkoj aktivnosti koja će održavati nivo sagorevanja kalorija.

❓Kako da izgubimo višak bez frustracije? Evo rešenja
Sugerisaću jednostavan način kako da izgubite 10 kg masnih naslaga.

✅Za početak, svaki od tri dnevna obroka koje uobičajeno jedete skratite za 100 kalorija, to je kalorijska vrednost dve tanko sečene kriške hleba.
✅Merite kasikom kolicinu ulja koju koristite za pripremu jela. Ne više od 3 kašike ulja.
✅Onda izbacite npr dve limenke koka-kole koje su po 140 kalorija. Ili 2 čaše soka
✅Smanjimo, a ako možemo da izbacimo majonez, kečap i sirne masne namaze. Jedite čistu hranu bez masnih preliva.
✅Ne preskačite doručak. Istraživanja su pokazala da osobe koje doručkuju lakše mršave od osoba koje ga preskaču.
✅Jedite polako, jer 20 min je potrebno da se osetimo sitim.
✅Nemojte jesti u hodu , usputno
✅Kafu pijte bez mleka, šlaga i čokolade jer na kraju dobijete dezert a ne kafu.
✅Ne zanemarite kalorije koje unesete kroz bademe, orahe jer to su zdrave gruckalice ali 1 šaka dnevno, a kikiriki, čips, smoki i ostale socijalne grickalice bilo bi dobro da smanjte.
✅Ne zaboravite da se sve neutrošene kalorije negde u organizmu sabiraju. To znači da, ako za vikend unesete 500 kalorija više nego što to trpi vaš režim ishrane i fizičke aktivnosti, moraćete ili da malo smanjite ishranu narednih dana ili da ubacite sat vremena hodanja u narednom periodu da bi anulirali to malo vikend zadovoljstvo.
✅Pazite šta pijete vikendom. Pivo, vino i žestoka pića su puna kalorija.
✅Dodajte pola sata, do sat brzog hodanja, koje može da potroši od 300 do 500 kalorija zavisno od intenziteta, telesne težine, starosti…
✅✅Svakodnevno, ali disciplinovano, uživanje u omiljenoj hrani, uz malo hodanja više , na duge staze neminovno će vam doneti bolji izgled.
‼️A 10 kg masnih naslaga je 77.000 kalorija koje se našim umerenim ali disciplinovanim načinom mogu istopiti za 5 – 6 meseci.
✅Dakle dijeta je jednostavna. Jedemo ono što najviše volimo samo malo zakidamo na količini. Izbegavamo baš svaki čas da pijemo gazirane sokove, đusove, zaslađene kafe i čajeve. Bilo kakva fizička aktivnost poželjna je što češće. Pored hodanja, izbegavajte lift, na posao idite pešice,.. Stalno treba raditi nešto i terati naše telo da troši kalorije i topi salo.
✅ Pola sata brzog hodanja ili laganong džoginga nije prevelika žrtva a korist je pre svega bolji izgled i bolje zdravstveno stanje
✅Podizanje malo tegova ne može da škodi. Vežbanjem sa opterćenjem troše se kalorije i povećava mišićna masa što dovodi do jačeg metabolizma i još veće potrošnje kalorija.

✅✅Ipak Imajte u vidu da je za unos 500 kalorija potrebno 2 minuta, a da bi se potrošile – potreban je ceo sat fizičke aktivnosti.
Na žalost nema čarobne pilule i nema trajnog rešenja osim svesnosti i znanja da jedino promena životnih navika vodi ka boljem i kvalitetnijem životu a u tome će vam svakako pomoći i manji broj kilograma.
Ono što nosite 5 ili 10 godina ne očekujte da skinete za 2 ili 3 meseca i ne frustrirajte se. Lagano menjanjte svoje navike i smanjujte količinu hrane i poštujte gore navedene principe i imaćete rezultate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *