< >
1 2 3

SAVRŠENA

RAVNOTEŽA




Kombinacija istočnjačkih i zapadnjačkih metoda vežbanja.

SNAGA I

FLEKSIBILNOST




Nakon 30 sati vežbanja imaćete potpuno novo oblikovano telo"

500

RAZLIČITIH VEŽBI




Ni jedna vežba se ne ponavlja mnogo puta.



PILATES

UM STVARA TELO!




Pilates metod je način fizičkog vežbanja koji zahteva znatno angažovanje uma pri izvodjenju telesnih vežbi, koji je početkom prošlog veka stvorio J. H. Pilates.

Sam Pilates je svom metodu dao naziv Kontrologija (Contrology), što mnogo bolje opisuje ono što je hteo da postigne: osvešćenost i potpunu kontrolu tela. U njegovoj osnovi leži ideja o povezanosti i neraskidivom jedinstvu tela i uma.„Um stvara telo“, je izreka koju je često ponavljao J. Pilatesa.

Zato se ovaj ovaj metod svrstava u „Body & mind“ programe, jer zahteva podjednako angažovanje uma i tela, što dovodi do razvoja ne samo telesnih već i umnih kvaliteta.

Pilates metod nam pomaže da otkrijemo nepoznate mogućnosti tela i uma, da objedinimo njihovu snagu u postizanju željenih ciljeva. Vremenom, ovakav način razmišljanja sa treninga prenosimo i u svakodnevni život, što nam omogućava da lakše i kreativnije rešavamo zadatke koje nam život postavlja.



PILATES METODA

Pilates metoda se sastoji iz elemenata joge, plesa i gimnastike. Pilates metoda sadrži i preko 500 originalnih vežbi koje se rade na podlozi, uz pomoć rekvizita ili specijalno konstruisanih mašina.

Prednosti ove metode vežbanja ogleda se u ravnoteži u koju se dovodi telo. Pilates vežbama utiče se na ispravljanje slabosti i asimetrije tela. Ovaj način vežbanja odnosi se prema telu kao prema celini.

Osnovni principi pilates metode su: kontrola, centriranje, disanje, preciznost, skladnost pokreta, stabilnost, opseg pokretljivosti, suprotnost i integracija. Razumevanje navedenih principa od značaja je za bolje savladavanje ove metode.

Tvorac pilates metode Jozef Pilates je uspeo da spoji kombinaciju istočnjačkih i zapadnjačkih metoda vežbanja.

Sa Istoka je preuzeo filozofiju opuštanja i povezivanja uma i tela, a sa Zapada naglašavanje mišićnog tonusa i snage, izdržljivosti i intenziteta pokreta. Upravo ova dva sveta predstavljaju savršenu ravnotežu modernom načinu života.

U ovoj metodi vežbanja integracija muskularne aktivnosti sa respiratornom je tehnika koja harmonizuje um i telo. Zato se u svim vežbama veliki akcenat stavlja i na samo disanje.

SREDIŠTE MOĆI ( POWERHOUSE)

“Središte moći” je polazna tačka pilates vežbi i originalni je naziv samog Jozefa Pilatesa.

“Središte moći” se formira zajedničkim radom dubokih mišića stomaka, leđa, gluteusa i unutrašnjih mišića butina. To su mišići od kojih se počinju pilates vežbe i koji se tretiraju u svim vežbama. Oni telu donose stabilnost.

Duboki mišići stomaka zajedno sa dubokim mišićima leđa podržavaju kicmeni stub i imaju veoma veliku ulogu u sprečavanju deformiteta kičmenog stuba koji mogu nastati kao posledica slabosti tih mišića.

Jedno od osnovnih načela pilates metode je da je srediste moći centar svakog pokreta i što je središte snažnije to je pokret moćniji i delotvorniji.

Jozef Pilates je verovao da svaki pokret mora izaci iz tog “središta moći” odnosno centra.

OSAM OSNOVNIH

PRINCIPA PILATESA




1.Kontrola

Joseph Hubertus Pilates je u početku svoj metod nazivao “kontrologija” (“Contrology”). Dakle, jedno od osnovnih pravila kada vežbate pilates jeste kontrola svakog pokreta vašeg tela. Prilikom izvođenja vežbi na podlozi, kontrolišite svaki pokret – od njegovog početka do kraja. Kada kontrolisano usporavate pokret, vi trenirate mišiće da ostanu u istegnutom stanju. Tako mišići vremenom postaju jači, ali i izduženiji. Osim toga, kada se koncentrišemo na kontrolu pokreta, telo je primorano da angažuje i pomoćne mišiće (takozvane sinergiste), koji su obično manji od glavnih mišića. Kada više mišića radi zajedno da bi napravili jedan pokret, ili kada podržavaju jedan drugog, telo kao celina postiže bolju ravnotežu i koordinaciju. Zapamtite: Upravo unutrašnja kontrola vam omogućava da imate slobodu pokreta bez straha od povrede.

2. Disanje

Ljudi najčešće zadržavaju dah dok izvode neki nov i težak zadatak. Kada zadržavate dah mišići postaju napeti, što može dodatno pogoršati nepravilan stav i stvoriti naviku da telo bude u stanju napetosti. Zbog toga je ravnomerno disanje važno za skladan pokret i pravilnu mišićnu ravnotežu

3. Skladnost pokreta

Suština pilates pokreta je u tome da se telo kreće slobodno i da je svaki pokret dovršen kontrolisano i precizno. Ovakav način kretanja doprinosi elastičnosti zglobova i mišića, jer se od tela traži istezanje.

4. Preciznost

Princip preciznosti veoma liči na princip kontrole, ali sadrži i element osećaja za prostor. Kad god počinjete neki pokret, morate tačno znati gde on počinje i gde će se završiti. Kod svih pilates vežbi precizno je definisano u kom položaju se u svakom trenutku nalazi telo.

5. Centriranje

Dok radite pilates vežbe pupak privucite kičmi, drugim rečima, uvucite stomak! Ovo je prvi i obavezan uslov pilatesa. Povlačenjem pupka ka kičmi, uvodite donje trbušne mišiće u akciju, a sve pilates vežbe traže angažovanje ovih mišića kako bi se osiguralo pravilno centriranje.

6. Stabilnost

Stabilnost, kojoj se posvećuje mnogo pažnje, deo je lepote pilatesa i ono što ga čini tako savršenom metodom rehabilitacije. U stvari, mnoge pilates vežbe se rade na podlozi, usmerene su prvenstveno na postizanje stabilnosti torza. Stabilnost podrazumeva da ne pomerite neki deo tela, iako vas na to izaziva pokret nekog drugog dela tela.

7. Opseg pokretljivosti

Stepen pokretljivosti je izraz koji se koristi u medicini i ukazuje na to kolika je elastičnost nekog dela našeg tela. Pokretljivost zavisi od mišića kostiju ligamenata i vezivnog tkiva. Pilates vežbe zahtevaju od tela da se kreće ko krajnjih granica istezanja čime se povećava pokretljivost. Posle samo nekoliko treninga, ljudi čiji su mišići stegnuti, počeće da primećuju njihovu veću elastičnost

8. Integracija

Integracija je sposobnost da se telo doživi kao celina. Svaka vežba na strunjači ili na spravi treba da pokreće svaki mišić od vrhova prstiju na rukama do prstiju na nogama. U pilates metodi ne treba dozvoliti da se neki mišići izoluju, a da se drugi zanemare.




JOSEPH HUBERTUS PILATES



Jozef Hubertus Pilates (1883 – 1967) bio je Nemac grčkog porekla. Početkom 20. veka počeo sa osmišljavanjem svog načina rada, da bi pre svega ojačao svoje telo, jer je kao dečak oboleo od bronhijalne astme i alergijskog rinitisa. Svoju metodu je nazvao "kontrola mišića", da bi istakao važnost korišćenja uma za ovladavanje mišićima. Postao je strastveni sportista entuzijasta (skijaš, gimnastičar, ronilac, student borilačkih veština) razvivši tako svoje telo u izvanredno stanje.

U njegovim mlađim danima, često su ga koristili kao model za plakate fitnesa. Prilikom njegovog putovanja kroz Englesku, pre I svetskog rata, radio je kao bokser i izvođač cirkuskih tački.

Za vreme I svetskog rata on je, kao nemački ratni zarobljenik, interniran na Ostrvo Man (Isle of Man). Istražujući načine rehabilitacije žrtava pandemije gripa, 1918. godine, koji su bili vezani za krevet, on je osmislio seriju pokreta ili vežbi koje su mogle da se praktikuju i uz takva ograničenja kontrolisanog bolničkog okruženja.

Njegova Pilates reforma tako je zasnovana u stvari na bazi starog bolničkog kreveta. Vrativši se u Nemačku ubrzo po završetku rata, on je počeo da trenira profesionalne boksere i policajce. Zatim se odselio u Sjedinjene američke države gde je, zajedno sa svojom ženom Klarom, otvorio studio za treninge, u Njujorku, 1926.

Umesto mnogobrojnih ponavljanja istih vežbi, Pilates je više voleo manji broj izvođenja, ali veoma preciznih pokreta, koji zahtevaju kontrolu i formu. On je dizajnirao više od 500 specifičnih vežbi. Najčešći oblik, nazvan "rad na strunjači" , uključuje u sebi seriju gimnastičkih pokreta koje se izvode bez ikakvih tegova, trenažera ili drugih aparata. On je verovao da su mentalno zdravlje i fizičko zdravlje od suštinskog značaja jedno za drugo.

Sve vežbe iz "Pilates metode" rade se lagano, sa kontrolisanim disanjem i kontrolisanim pokretima. Obzirom da se vežba na parteru ova metoda ne zahteva dodatnu opremu, već se može izvoditi svugde gde se telo može udobno ispružiti. Naravno, u fitnes centrima se danas koriste i brojne pomoćne sprave za pilates (elastične trake, lopte, pilates - circle), ali je cilj isti, strvoriti harmoniju tela i duha, opustiti svoje telo pri vežbanju i postići snagu i gipkost angažovanih mišića.

Pilates metoda oblikovanja tela je kombinacija vežbi snage i vežbi istezanja. Samim tim jasno je da ovaj način vežbanja ne sagoreva masne naslage kao prethodni načini vežbanja, ali zato pojačava tonus mišića, daje gipkost i sjedinjava telo i um.