< >
1 2 3

FIZIČKE VEŽBE, TEHNIKA DISANJA, TEHNIKA MEDITACIJE I RELAKSACIJE

JOGA - HARMONIJA UMA, DUHA I TELA

UTIČE NA CELOKUPNO FIZIČKO, MENTALNO I EMOTIVNO ZDRAVLJE

DREVNA

SPIRITUALNA TRADICIJA




Drevna nauka zdravog življenja, način balansiranja tela, uma i emocija.

POBOLJŠAVA

PSIHIČKO ZDRAVLJE




Tehnika disanja oslobađa um i emocije od umora, stresa i neuroza.

POVEĆAVA

SNAGU I IZDRŽLJIVOST




Dokazano je, da se zdravlje i imunitet podižu na viši nivo.



PROGRAM VEŽBANJA

HATHA YOGA




Svaki čas se sastoji od vežbi ekstenzija i fleksija kičme koje osnažuju mišiće leđa, istezanja i osnaživanja dubokih mišića trupa i karlice, kao i mišića nogu, inverzija i torzija i završava se vežbom relaksacije.

Tokom časa podstiče se praksa jogičkog disanja. Instruktor demonstrira sve položaje, ali se preciznim istrukcijama koje se tiču načina zauzimanja, zadržavanja i napuštanja položaja, kao i načinom disanja, podstiče da vežbači “iznutra” osete položaj i izvedu ih u skladu sa svojom individualnom fleksibilnošću i snagom.

Osim što se postiže veća bezbednost na času, na taj način se vežbači upoznaju sa svojim telom, razvijaju prisutnost i osećaj za sadašnji trenutak, što kao posledicu ima umirivanje uma i oslobađanje od napetosti.

Joga

Joga je drevna metoda samorazvoja. Drugim rečima to je disciplina i filozofski sistem koja praktičnom metodologijom pojedinca vraća njegovoj prirodi, stanju harmonije na fizičkom, mentalnom, emotivnom i duhovnom nivou. Sama reč joga potiče iz sanskrita i znači povezati, sjediniti. Razvijala se hiljadama godina i tokom tog perioda su se izdvojili određeni pravci koji su zadovoljili sve čovekove potrebe za znanjem i pokrili različite pristupe istom cilju. Otud i velika raznovrsnost korena joge i postojanja raznih sistema koji pokrivaju sve aspekte čoveka na njegovom putu ka sebi.

Danas se pod pojmom joge uglavnom podrazumeva ono što se najčešće vežba na času – fizičke vežbe, vežbe disanja, koncentracije i relaksacije. Uprkos toj ograničenoj upotrebi, joga postaje sve popularnija. Prepoznaje se njen potencijal i sve se više širi spektar njene upotrebe. Prisutna je u zdravstvenoj preventivi i rehabilitaciji, u psihoterapeutskim metodama, u okviru relaksacionih vežbi, kao i u vežbama za postizanju vrhunskih rezultata u sportu i umetnosti. Posebno je koriste maratonci i ultramaratonci, trkači na ekstremne distance, slobodni ronioci i sl. upravo zato što takve discipline zahtevaju ne samo fizički trening, nego i mentalnu i duhovnu uravnoteženost i istrajnost. Međutim, istrajnost i uravnoteženost su sve više potrebni i običnom pojedincu da bi se na pozitivan način nosio sa svakodnevnim životnim pitanjima. Sve su veći fizički i psihički zahtevi koji se postavljuju, zbog čega i sve više ljudi pati od raznih telesnih i psihičkih smetnji.

U joga sistemu zdravlje se smatra našom suštinskom prirodom, dok je bolest nešto što se stiče. Zbog toga je u jogi prevencija bolesti najbolji pristup zdravlju. Joga podstiče fizičko i mentalno zdravlje: oslobađa od fizičkih posledica stresa tako što normalizuje aktivnost fizioloških sistema (poboljšava digestivne funkcije i jača imunološki sistem, pospešuje cirkulaciju i povećava oksigenizaciju ćelija u organizmu) i poboljšava disanje, daje veću gipkost i pokretljivost telu, daje snagu i povećava izdržljivost, popravlja držanje tela i omogućava bolju koordinaciju pokreta, posepšuje memoriju i koncentraciju, razvija osećaj za sadašnji trenutak, pomaže u uspostavljanju emotivne ravnoteže, jača stvaranje oslonca u sebi, smanjuje simptiome depresije i anksioznosti, podstiče zdrav način ishrane i pomaže u stvaranju zdravih životnih navika.

Dovoljno je vežbati jogu 2-3 puta nedeljno, na času ili kući za vidljivo poboljšanje zdravlja na svim nivoima. Već posle nekoliko nedelja redovnog vežbanja možete da osetite efekte, kako težina napušta telo, srce i um i lakoća dolazi na njeno mesto.